پوستر بیست‌ونهمین هفته فیلم و عکس مشهد منتشر شد برنامه صداوسیما برای دلجویی از هموطنان اهل سنت بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد
سرخط خبرها

صحبت‌های پیشکوست تئاتر مشهد درباره ضرورت نقدپذیری نسل جوان تئاتر مشهد | نقد عقیم شده است

  • کد خبر: ۱۷۱۱۴۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
صحبت‌های پیشکوست تئاتر مشهد درباره ضرورت نقدپذیری نسل جوان تئاتر مشهد | نقد عقیم شده است
پیشکسوت تئاتر مشهد گفت: الان تئاتر مشهد با فعالیت پررنگ جوان‌های خلاق در حال پوست اندازی است؛ نسلی که خلاق است و نقد را می‌پذیرد.

شهرآرانیوز، رضا حسینی کارگردان پیشکسوت تئاتر مشهد در حاشیه برگزاری نقد و بررسی تئاتر دماوند در پردیس تئاتر مستقل مشهد گفت: در مواجهه با موضوع نقد در تئاتر به دو شکل برخورد می‌شود؛ اول اینکه تماشاگران، دوستان و منتقدان پس از پایان نمایش بلند می‌شوند، برای عوامل دست می‌زنند و از کارشان تعریف می‌کنند. در برخورد دوم اما همین افراد پایشان را که از سالن نمایش بیرون می‌گذارند  درباره ضعف‌های نمایش، ضعیف بودن بازی‌ها، طراحی صحنه ناملموس و دیگر نقایص کار صحبت می‌کنند! یعنی به فاصله ۱۰ قدم دیدگاه افراد به شدت تغییر می‌کند.

به گفته این پیشکوت تئاتر مشهد، دلیل این امر این است که از سویی جامعه هنری ما نقد پذیر نیست و از سوی دیگر منتقدان با توجه به برخورد احتمالی جامعه هنری دست به خود سانسوری می‌زنند تا فلان کارگردان ناراحت نشود، فلان بازیگر برخورد بدی با آن‌ها نکند و از این دست رفتارها. یعنی منتقدان ترجیح می‌دهند به جای صراحت خودسانسوری و به جای گفتن حقیقت مماشات کنند چون می‌دانند جامعه هنری نقدپذیر نیست.

او بر این باور است که این مسائل سبب شده تا در تئاتر منتقدانی صریح با بینش و اندیشه خاص نداشته باشیم حتی نشریات تخصصی تئاتر نیز در نقدهایشان مماشات می‌کنند و همه این عوامل سبب شده است تا نقد عقیم شود.

حسینی این مطلب را با این هدف عنوان می‌کند تا به نسل جوان تئاتر مشهد بگوید نقد پذیر باشند، برخلاف نسل گذشته که کم‌تر نقد را می‌پذیرفتند: « الان تئاتر مشهد با وجود فعالیت پررنگ جوان‌های خلاق در حال پوست اندازی است بنابراین به شما جوانان خلاق تئاتر مشهد توصیه می‌کنم برخلاف نسل گذشته که نقد را نپذیرفتند شما نقد را بپذیرید. ما قرار نیست مقابل شما بایستیم، دقیقا کنار شما می‌ایستیم و حقیقت را می‌گویم تا در کنار هم رشد کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->